tisdag 2 februari 2010

Lampa

Jag köpte ju en stor lampskärm igår på röda korset, nu har jag strippat den och bytt till en svart sladd, men tyvärr så är det fel kontakt. Nu så blev det tvär stopp när jag inte kunde knäppa på lampan tror ni inte att den blir lite starkt sken utan tyg i skärmen. Och ni som aldrig har sätt sådana lampor förut så tro inte jag är helt galen det har funnits sådana länge bland annat kan du se en sådan lampa i första nr av Hus & Hem 2010 på sid 81.
Jag funderar på om jag ska sätta röda pärlor runt skärmen eller om jag ska ha den som den är, men det känns lite tråkigt när man är en pysselfia att bara lämna den så där.
Nu kom jag på en rolig grej det brukar ju vara fransar på dessa gamla skärmar tänker vit frans i neder kanten. lite kul ungefär som kejsarens nya kläder.

1 kommentar:

  1. Oh vilken fin!!!! Kolla in den jag fixade till syrris! I ett av mina första inlägg, hon älskar den, hade ju dock ingen blogg då så bilden tog jag bara för att minas själv vad jag pysslat= den är kass. Men du fattar vad jag pimpade den med, hihi! Kram på dig älskade vän, saknar dig, måste ses snart igen!/Tess

    SvaraRadera