torsdag 18 februari 2010

Skor

Jag är en sko älskare, men jag blir så läss på mej själv för jag har en hel del med klack men jag kan inte gå i sådana utan att mina fötter känns som dom ska dö. Jag får väldigt ont under trampdynan i fram på foten. och det hjälper inte att ha gele inlägg.

Jag har kunnat gå i sådana en gång i tiden. men inte nu längre. jag försöker träna hemma i bland, men det är annat att gå ute då går man på ett helt annat sätt.

Jag tycker att skor med låg klack som ser ut som små flickskor är så söta, men ibland vill man ju ha något annat. Jag har fler höga än dessa på bilden, och dom blir ju knappt utnötta av att stå i garderoben.

Jag vill gärna ha en färgmatchande väska också så en del fina väskor finns också.

Men nu för tiden så har jag fått en helt annan smak på kläder och skor, för det är ju vanlig vardag som man klär sig för oftast. jag kan räkna mina fina kläd dagar till ca 10 per år. och det roliga är att förr älskade jag att klä upp mej och gjorde det ofta, nu när jag ska vara fin senast på nyårs afton så känner jag mej så obekväm så jag vill byta kläder efter bara en liten stund.

Nu är det rolighets klänningar som gäller och Jeanskjol, taits , kofta och stor schal.

Dessa skor var mina absoluta favoriter förra året jag fick så mkt beröm för dom, det är en provsko från Tamaris som aldrig kom i produktion dom hade ganska fula band som skulle knytas där fram, jag tog och satte dit ett resårband och en filtblomma ovanpå. ( inköpta på tradera) Jag hoppas hitta fler av sådana här skor anar blir det foppa tofflor och convers för hela slanten. och mina älskade gummistövlar.

2 kommentarer:

  1. De där rosa skorna är mycket härliga! Jag hade ett par jättefina Tamarisskor för länge sedan, men de var på gränsen till för trånga så jag gav bort dem - och det har jag ångrat sedan dess. Har ju nu en dotter som kanske skulle kunnat haft dem...

    SvaraRadera
  2. Det måste vara något genetiskt det där med tjejer och deras skor och väskor! Jag hade en hel uppsjö med snygga skor när jag och M blev tillsammans. När jag blev gravid fick jag längre fötter och de har inte gått tillbaka, så de skorna har jag donerat till mindre fötter...förutom ett par, de jag hade när vi förlovade oss! Har inte hjärta! Men de ser ut som små dockskor tycker jag nu, hihi! Annars brukar ju klappra runt i klackar nu med, brukar ha med democh byta i bilen, för jag vill inte köra i högklackat. Hihi, va fånig man är! Saknar dig! Kanske kan ses snart igen och pyssla? Eller bara babbla :-)/Tess

    SvaraRadera