onsdag 3 februari 2010

Död råtta


När man lever med Maine coon pojkar i familjen så får man vara med om en del saker, när dom dricker vatten tex. så ska alltid vatten ytan göras ren från blad och skräp så det stänks mkt så vi måste ha en skål under vatten skålen som kan fånga upp en del vatten som forsar över kanterna. Nisse vår stora pojke som älskar sin stora råtta från Ikea måste lägga den i vattnet varje dag när han leker.

Ja det är bara en liten del av att leva med Maine coon det är också en av dom största tamkatter vi har så våra pojkar väger 8 kg kilo var och när dom hoppar ner från bänken så låter det DUNS, och tänker när dom jagar varandra när det går i hundra åtti genom vårat lilla hus  då kan jag nästan ångra att vi skaffa dom. 
Dom har ett underbart läte när dom pratar med oss dom låter lite som dom kvittrar.
 
Det var allt från oss två Maine coon och två husisar.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga roliga katter ni har! Låter som riktiga bjässar med sina 8 kg! Den dagen jag köper hus ska jag köpa mig en katt eller två...hoppas det blir snart för jag älskar katter!

    SvaraRadera