lördag 6 februari 2010

Blommor

Jag och en kompis har beställt lite knölar i dag, jag beställde två Gladiolus sorter men sen så beställde jag tre Dalier.

 
Jag brukar inte ha Dalier men dom här tre var fina så jag slog till. Jag börjar längta  nu till våren men samtidigt känns det som det är så långt kvar.

Jag ska så lite frön bla tomater och dom ska sås i februari så det börjar bli dags.
Jag köpte lite frön på Tradera i höstas och dom hade jag glömt bort så det var tur jag kollade, så det är nog dags och börja kolla upp när det är dags att så olika sorter.

Om två månader är det dags för den stora trädgårds mässan på Älvsjö i Sthlm, oj vad jag längtar det är så kul att åka dit. vi är ett gäng som samåker och sen går jag och min kompis tillsammans och det är en höjdar dag. 
Oj nu fick man ju riktiga vår känslor.

Nej nu är det dags för Pizza snart och melodifestival i kväll fast jag brukar inte titta, tycker det är så dåligt.
Ha en bra lördag kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar