tisdag 23 februari 2010

Arbetskjol

Jag har samma kläder på mej i trädgården som när jag ska vara lite fin. och ser jag ett ogräs så går jag ner på knä och så har man helt plötsligt en maskrosfläck eller något liknande fast man försöker vara försiktig.

Jag kom på att man kan ju sy lite vardags/arbetskläder som jag kan ha på mej när jag gör allt så då kan man få en fläck. och är fläcken lite stor så kan man sy på en tygbit över fläcken.

Jag tog mina gamla jeans och sydde om till en kjol och så satte jag på runda lappar, så kan man sy på en ny rund lapp om oturen år framme.  Nu var jag inte noga med att sy på lapparna inte ens friserlin på baksidan så det ser lite fult ut, men samtidigt tycker jag det ser lite skönt ut.

2 kommentarer:

  1. Haha..smart att sy över fläckarna..häftig kjol!
    Mina målade tygbitar och retrotyget skickade jag till ett företag som laminerade in dem åt mig...man kan göra skärbrädor och brickor..fina blir dom!

    SvaraRadera