onsdag 24 februari 2010

En månad till vår?

Jag var och hälsa på min kompis i dag.
Hon berättade att jag skulle få en bok i julklapp men att den var slutsåld och sen har hon jagat den men utan resultat, så i dag sa hon att jag ger upp så nu får du pengar så kan du köpa vad du vill.

Jag som gillar att handla passade på redan i dag för jag skulle till Blomsterlandet och handla blomjord.
så då köpte jag en kon som jag kan ha i min kruka, som min spalje pelargon behöver knytas upp mot. och så hittade jag lite fröpåsar, tre påsar med påskfjädrar i fina färger,  tur att det är lön i morgon så jag tömde plånboken och köpte två buketter med tulpaner också.

Nu hela fyra timmar har jag planterat om fuchsior några pellisar och så har jag sått tomater och physalis.

Oj vad det börjar klia i fingrarna det är ju bara några dagar kvar på februari sen är det MARS, det räknar jag som sista vintermånaden här i Uppsala trakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar