måndag 11 oktober 2010

Varv på varv

Jag har gjort klart två sittdynor.


Man stickar en långschal ca 15 cm bred och 2 m lång sedan syr man ihop den till en lång korv som jag efterhand stoppar med vadd.
Sedan är det bara att snurra ihop till en kanelbulle och syihop.
Detta har jag hittat i en gammal hemslöjdstidning en gång i tiden.

Dessa två har mamma stickat men hon kommer aldrig till skott och göra det sista som att syihop sina alster.
Så då tog jag och fixade dom till henne.

Baksidan
inte lika snygg, på min egen tog jag och satte tyg på baksidan.

3 kommentarer:

  1. Tack för att du lägger ut beskrivningen åt oss andra. På syrrans och mitt stickevent behöver man en dyna för att slippa få platt bak, om jag skyndar mig hinner jag kanske göra en "Lena-dyna".
    Bättre bild och en liten beskrivning på trasdockorna kommer snart. Man blir aldrig för stor för dockor. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan tittar in för första gången - tror jag, vilken fin och mjuk sittdyna :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin sittdyna den är inte dum att ha att sitta på Hälsningar Gull-Britt

    SvaraRadera