fredag 29 oktober 2010

10 grader

Jag hade ledig eftermiddag i dag och vilket toppen väder 10 plus och vindstilla hos oss.
Jag slänger ut soppåsen utanför ytterdörren när jag byter påse, och det är inte alltid som man kommer i håg att ta ner den i sopptunnan samma dag.
I dag hittade jag två sönderslitna soppåsar bakom huset räven är hungrig.

Mannen lägger nytt tak på friggeboden, det blev inte bra när han gjorde det för tre årsedan.

Jag har nu slagit in bambun, jag glömde det förra vinter och det blev lite väl mkt torkskador på den.



Denna lilla viol står och blommar nu det känns fantastiskt.

I slutet på sommaren  så hittade jag en självsådd Fläder i trädgården den stod inte så bra, så jag passade på att flytta den i dag
nu står den i rad med dom andra tre Fläderbuskarna.

1 kommentar:

  1. En viol nu! Hösten är fantastisk. Framöver kommer jag nog att visa en del bilder från vår otroliga vindslägenhet! Känner mig verkligen priviligierad! Vi hittade den till vrakpris för 12 år sedan. Ibland ska man ha tur...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera