söndag 24 oktober 2010

Grå grå

Oj vilket grå väder vi har i Uppsala i dag.

Jag satt uppe till halv 2 i natt och stickade på mina benvärmare som jag började med i torsdags, så i dag har jag gjort färdigt dom.
Jag hade lite restgarner av ull kvar. Jag funderade på vad jag behövde för kläder här i höst och då ingick ett par benvärmare i garderoben, dom är bra att ha när man har korta kängor och kjol.

Nu har jag varit ut och provgått mina mamelucker och benvärmare ihop med en kjol och resultatet var det jag hoppades jag fick dra upp benvärmarna lite över knät så då kändes det varmt och skönt.
Jag vet att jag är barnslig men jag försöker bejaka den sidan hos mej för jag tycker livet blir lite roligare, titta på alla barn runtomkring visst har dom roligare än oss vuxna som går runt och är så korrekta och inte vågar släppa loss.

Så min uppmaning till er alla känn efter vad du vill och gör det sen, jag går i alla vatten pölar och skriker i gångtunnlar.

Nu ska jag tända en brasa och så ska jag dricka en kopp kaffe i min fina termos mugg som jag fick av barna i jul klapp den är så mkt mej.

en stor kram till er alla . Lena

2 kommentarer:

  1. Snygg burk! Jag kom på nu att har köpt garn som jag skulle sticka till benvärmare. Men det blev inget för jag visste plötsligt inte hur jag skulle göra hur gjorde du?

    SvaraRadera
  2. Jag använde stickor 3 1/2, tror det var en trådigt garn. jag har smala ben så jag lade upp 50 m och stickade resår ca 5cm, sen när jag hade stickat ca 10 cm började jag öka var anat varv med 2 maskor tills jag kom upp i 60m. sen stickade jag bara på till lagom längd och avslutade med resår mudd.
    lycka till Lena

    SvaraRadera