torsdag 21 oktober 2010

Turkost

När jag var ung på början av 80 talet så var jag så förtjust i turkos färg, mina sommar smycken var gjorda av turkoser jag hade en klocka med turkoser på armbandet, örhängen, halsband och ett vackert stelt silver armband med infällda turkoser i. Sen har det varit turkost på kläder och inredning.

När jag såg turkost glas första gången vet jag inte men jag har tänkt att när det dyker upp till rätt pris då slår jag till, och förra veckan hittade jag den klassiska fina glas skålen på fot till rätt pris på Tradera ca 40 kr och det samma ungefär för frakten sammanlagt 82 kr. Jag lägger alltid till frakten i priset när jag räknar på hur dyrt en sak får bli på Tradera för mej.

Jag har samma modell i transparent glas sen 20 år tillbaka och den är så söt.

1 kommentar:

  1. Grattis till fyndet! Själv är jag född på trettiotalet och har ännu inte lärt mig att handla på tradera...
    Ha det gott !/Laila

    SvaraRadera