lördag 16 oktober 2010

Vacker höstdag

I dag så var jag duktig och tog en timmes promenad, jag är lite slö och har svårt att komma iväg.

Men nu ska ni få följa med.

Denna vackra blomma stod och visade inget av den kalla natten.

Jag gav mej iväg mot skogen och såg en älgjägare och även en förvirrad jakthund med sändare.
Skogen våga jag mej inte in i nu när det är älg jakt så jag gick in i en mindre skog. 

 

Denna söta häst gick jag för bi när jag kom ut från skogen.


Efter hästen så kom jag till en stor kohage där fanns det både svarta, rödbruna,beigea och en mera mörkbrunfärg på kossorna.

Denna vallgata ligger nära hemma tänk här har jag gått som barn, och så gillar jag att vägen bredvid är en grusväg det känns så skönt att få promenera på en grusväg och inte asfalt.

Denna åker är precis utanför oss nere vid stora vägen, om ni tittar på mitten på bilden längst bort i bild så ser ni två torn och det är Uppsala domkyrka.


Här går vi upp på våran lilla väg som leder upp till vårat hus, det röda tegelhuset är mitt barndomshem och där bor syrran med familj.

Och här kommer vårat hus, det är min farmor och farfars hus från början.

Så här ser det ut längst ner i trädgården.



En liten sväng för bi hönsen som nu är drygt 5 månader


Nu går vi in för jag måste byta om för nu är det dags att sticka på 80 års kalas, syrrans svärmor fyller år.

Här har vi födelsedags barnet i blå tröja mitt i bild.

Ja det var min dag nu är det kvällen kvar hoppas den blir lika trevlig.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig promenad du gjort idag! Härliga höst, säger jag bara:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Det är fusk att du får ha syrran i huset brevid. Min bor 17 långa mil bort.
    Vad fina hönsen och tuppen har blivit. Han ser riktig klok ut. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Visst är det superhärligt med hösten :)

    SvaraRadera
  4. Man måste passa på att nut nu av det vackra solljuset sen dröjer det innan det kommer tillbaka.

    SvaraRadera