fredag 8 oktober 2010

Gladare

Jag tog mej i kragen efter mitt inlägg på förmiddagen och gick in på Hemslöjdens hemsida och ska gå med där så kanske jag kommer i kontakt med lika sinnade.

Jag tog sedan och styrde in mot staden och gick på ett galleri.

Sedan blev det att gå till Upplands museet, där var det utställning  Vanja Brunzell Uppsala profil.

Även teater kläder fanns det att beskåda.



Det kändes bra att gå där och titta på kläder av olika slag.

Efter det så gick min väg till dom stora Kastanjerna efter ån



När jag kom hem så tog jag och började min Kastanje krona som jag gått och väntat på att få göra.








Nu så är det kvällen kvar bara och den tänker jag använda till att åka och titta på innebandy derby här i stan.

Dagen blev bra till slut så kändes det inte i fm när jag skrev det förra inlägget.

2 kommentarer:

  1. Blir faktiskt glad över dina korta rader i kommentarsform hos mig......vem gillar inte att få lite uppskattning för det man skriver/gör........fast jag hoppas att allvaret skymtar fram då och då.....världen är galen och ibland så får jag känslan av att även jag har "smittats".........
    Gillar din blogg har nu läst ett tag..fina bilder, trevlig text och viktiga funderingar/undringar i inlägget nedan!
    Vuxna barn som klarar sig själv är inte alltid en fördel när man är van att finnas till hands all sin tid....så helt plötsligt så har man en massa tid över....som ger hjärnan ett spelrum att fundera över allt för mycket..isig inte av ondo....men lite "mental kris" blir det antingen man vill eller inte....(ler)
    Visserligen behöver jag all tid som finns för att få mitt liv att gå ihop, jobbar i byggsvängen på dagarna och kväll och helgextra inom äldreomsorgen.
    Har kommit tillbaka till den branchen efter 20 års frånvaro......allt handlar om "möten" med människor...ger mig inte in på några djupare funderingar/tankar kring detta.
    Brukar säga "de som förstår förstår"....alltså de mäniskor som också får ut något av möten med nya människor.
    Nu ska jag inte "äta upp dig" eftersom du hade vänligheten att skriva att du "log" när du läste min blogg.......(ler)...därför avslutar jag min kommentar här och nu!
    Är annars ökänd för mina mastodont kommentarer!
    Ha en fin Söndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Hmm........sextiotimmarsarbetsvecka sätter sina spår.....det är ju Lördag idag..hmm...fast man kan ju iallfall skriva "ha en fin Söndag"...för den dagen kommer ju den med!
    Trevlig helg!
    Kram Peter!

    SvaraRadera