måndag 12 juli 2010

Vatten

När jag för sju år sedan skulle gräva min damm så orkade jag bara gräva 3x2.5 meter och 70 djup på mitten, hos oss är det tung lerjord med sten.

Jag har aldrig blivit helt nöjd med den men jag inser mina begränsningar och försöker vara nöjd.

Det som jag är nöjd med det är att jag har klart och bra vatten, en bra avvägning mellan växter och vatten yta så man slipper för mkt alger.

Förra året i augusti så hade jag en stor Try som stod bakom dammen den sågade jag ner för hand en dag och sen när grävskopan kom för att gräva för växthuset så passade jag på att få uppkört lite jord och två större stenar som ligger på höger sida om lilla vatten fallet. Sen höll jag på i ett par veckor med att köra dit jord och sten som jag letade överallt.

Jag kämpar med att få det snyggt runt kanterna men det är super svårt men jag ska ut och jobba med det i kväll när det blir svalare.


Det som jag är väldans nöjd med är ju kullens baksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar