tisdag 6 juli 2010

Grått

Vilken kontrast mot i går, vädret alltså i dag 18 grader och himlen är grå.

Jag hade besök i går kväll av min kompis och hennes två arbetskamrater dom ville se min trädgård, jag måste tacka er för en otroligt trevlig kväll hoppas vi kan ses mera.

Kvällen var varm och helt vindstilla så jag satt ute till eftermidnatt, tände ljus lyktor i trädgården och bara mös.

Jag såg en liten uggla en fladdermus och en stor skalbagge som flög förbi och lät som den hade reamotor.

I dag har min mamma och jag haft en toppen dag tillsammans den bästa på mkt länge, vi har hållit på med betong mamma fick göra ett rabarber fat själv, hämta sand fixa och dona det brukar hon inte göra så nu såg hon hur mkt arbete det faktiskt är att göra ett och hon hade kul och jag med.

Visst är hon fin i mina arbets byxor.

När jag blev själv så tömde jag en odlingslåda med någon konstig kål och satte dit en pallkrage i stället, området för grönsaker förändras och utvecklas. I den nya pallkragen ska jag ha två plantor amerikanska blåbär, har en planta i dag Putte som ska vara självfertil men den ger  nästan inga bär så nu kommer det nog bli bättre till nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar