torsdag 22 juli 2010

Torrka

Jisses så torrt det är i min trädgård och ändå så orkar en del att blomma det förvånar mig mkt. men Dagliljan behöver bra med vatten under vår och försommar och det fick den.

Jag bara älskar mörka blommor.

Vissa är ju gjorda för detta väder så dom är man glad att man har i år.

Hönsens favorit temperatur ligger på 15 grader och dom har det jobbigt i värmen, lilla Sally flämtar på.

Killarna har nu börjat bete sig som tuppar gör, talar om för tjejerna när dom hittar mat mm, dom kläcktes första maj så dom är ganska stora nu.


Stockrosorna är så fina i år inget rost alls på bladen, när jag går för bi dessa så tänker jag på läppstift vet inte varför.

Nej nu ska jag ta tag i dagen, Tjinge Ling.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina höns vad är det för sort. Hade önskan att ha några höns i sommar men det vart inte så. Hoppas på det till nästa sommar istället//Britt

    SvaraRadera
  2. Vackra blommor de där första, har aldrig sett dem förr.
    Kul med tuppars beteende och att de små hanarna tidigt gör som de. Måste nästan vara meditation att sitta och betrakta dem?!

    SvaraRadera