söndag 11 juli 2010

32 grader

Uppsala har i dag 32 grader i skuggan, vilken sommar vi har.

Vissa växter kämpar på i värmen och orkar blomma lite också.

En söt Stockros slog ut i går.

Grekisk vädd Scabiosa  står fint i hop med Trebladsspiran Gillenia.

Clematis Texensis  har min kompis kompis frö sått och efter något år så blommar den nu för första gången KUL.

Så söta mina ärtor är, dom ska heta Desire enligt den jag fick dom av men jag har inte hittat någon ärta med det namnet någon stans så jag har ingen aning vad det är. någon som vet ?

Nej nu ska här laddas in för VM finalen i kväll, vi ska vara hos grannarna som är syster och svåger och grilla först och sen heja ihop, dom håller på Spanien och jag och sonen håller på Holland vad dom andra håller på vet jag inte  OJ OJ så spännande.

1 kommentar: