onsdag 7 juli 2010

Nya saker

Jag har köpt en tröja som jag velat ha sen jag var barn, sprang på den genom en blogg så man ser vad bra det är med bloggar, jag fick min mamma att sticka en när jag var i mellanstadie ålder men den var i ylle och för tait modell.  Nu har jag en egen Pippi tröja (fiskartröja).


Jag älskar dessa gamla specerilfack, denna har suttit i vårat hus när det var nybyggt en gång i tiden början på 50 talet men togs bort när köket byggdes om mitten på 80 talet, sen hamna den i en friggebod på våran gård.
Friggan är rutten och används inte så i dag tog jag ork till mej att fixa till baka den in i vårat hus igen.

6 kommentarer:

  1. Snyyyyygt! Förstår att du är nöjd! Här kommer Lena långstrump:)
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kikat igenom din fina blogg. helt otroligt va kreativ och duktig du är. Jättekul att se allt. Jag lägger in dig bland mina länkar.

    Hälsningar
    nina

    SvaraRadera
  3. Gillar både din fina tröja och sådana där specerifack. JAg har två sådana, ett nytt från IKEA och ett gammalt från loppis. Bra att ha till allt möjligt.

    SvaraRadera
  4. En sådan tröja vill jag också ha...superfiiiin!

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Tröjan är superfin!!! Vill också ha. =)
    Specerifacken är fantastiskt fina. Önskar jag hade sådana i glas.

    SvaraRadera
  6. jag vill väl oxå ha en pippitröja!

    SvaraRadera