måndag 26 juli 2010

Balkongdörr

Tänk vad hemma blind man blir, våran gamla dörr på balkongen har varit super ful för jag började skrapa bort färgen för flera år sedan det var gammal plast färg som satt som tuggummi i sandpappret på en gång så jag gav upp och fortsatte ett annat år och så har jag hållit på. ( på  bilden kan man se balkongdörren i bakgrunden)
Det satt även ett sådant fönster i ena glaset som man har i en del badrum och jag har aldrig tyckt om det jag vill kunna se ut var det än är.


När jag ändå hade målat dörren så passa jag på att ta bort den fula rutan också, och så skicka jag mannen till glasmästaren och köpa ny ruta.


När mannen kom hem så tog han bara över mitt projekt men jag lät han hållas det var ganska skönt att slippa resten av jobbet det är lite pillrigt att slå i dom nya stiften tänk om jag hade spräckt den nya rutan.

Jag är så nöjd, jag har två balkongdörrar till modell  nyare på samma balkong en går in mitt i mot i köket och en dörr sitter vid en trappa ner i trädgården för balkongen är inglasad.

Nu är alla dörrar målade på insidan så det känns så bra, vad jag är glad  Ha det rimma ju.

Ha det bra nu ska jag sätta mej och läsa tidningar jag fick från syrran.

2 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt när någon tar över jobbet.
    Du tycks få massor gjort. Själv tycks jag ha fastnat i symaskinen. =/
    Vilken snygg tunika du har!

    Ha det gott!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Det blev jättebra!!Gillar verkligen din återvunna kristallkrona oxå!!=)

    SvaraRadera