fredag 19 mars 2010

Tomater i långa baner

Hej hopp, ledig fredag det är livet och det bästa av allt jag slipper handla mat för det gör dottern på väg hem från skolan i dag. Jag lånar gärna ut min bil om jag slipper handla mat för det är det tråkigaste jag vet.

Jag hade bestämt i förväg att dagen skulle användas till att skola om tomaterna, jag lyckades få den sista jorden att räcka till det, men tyvärr så blev broccolin inte om skolad men det är en dag i morgon med så jag får väll åka och handla jord då. Nu har jag 30 tomat plantor men jag behöver inte alla dom så vi får se hur många som jag måste ge bort.

Det är tre sorter men av den ena sorten är det bara två och den ena ser lite ledsen ut. Jag vet att min kompis  har sått lite tomater så har jag tur kanske vi kan byta nån sort för det är ju roligt med olika.

Ozzy vill också vara med på bild, han ser lite sur ut undrar om det är för att jag skällde på honom han har ingen känsla för andras saker utan han kliver bara rakt på och mitt lilla växthus plastfönster höll inte för 10 kg katt som bara klev rakt på när han skulle gå förbi. Nisse där i mot han är alltid så försiktig av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar