tisdag 23 mars 2010

Fikon

Tänk vad det är grått i dag, då får vi tänka på något roligare.

Vad för inte fikon tänk så häftiga växter,  fikon är självfertila så frukten bara växer ut av sig själv ingen blomma som ska pollineras. utan den befruktar sig själv inne i grenen kan man säga på ett mkt enkelt sätt.

 
Tänk om vi kvinnor skulle vara självfertila oj så många barn det skulle födas. Varje gång vi får se en bebis och blir sugna på en liten så skulle man kunna bestämma sig för en befruktning och vips så var man gravid.

Jag är en impulsiv kvinna och här går det undan när jag fått en ide och sen så kanske det inte var någon bra ide men då är jag redan på gång. så jag skulle ha haft säkert en hel drös med barn.
Jag läste om något folkslag där man inte var monogama utan man hade sex när man hade lust och med vem man ville. så barna var kvinnans inte mannens och man levde i öppna stor familjer mera i byn och hjälptes åt.

Jag kan tänka att det vore kanske bäst om vi kvinnor hade varit självfertila.
(att sex inte var kopplat till äktenskapet men så lever väl dom som är otrogna, där är sex inte kopplat till den man lever med bara. kanske vore bättre så blev det inte skils mässor på grund av otrohet. ja vem vet)

Nu har jag spånat klart, vet inte riktigt vad det blev av detta.

1 kommentar:

  1. Hahaha...ja då skulle jag ha fått måååånga barn! Mina kära föräldrar fick 8 barn...och nu har dom 21 barnbarn...det tycker jag är bra gjort!
    Ha det bra!

    SvaraRadera