söndag 31 januari 2010

VED

Varje dag ska det släpas in två bingar med ved,  det är tungt och vedkorgarna går sönder så då använder jag en stor matkasse och hur snyggt är det.

Vad jag reagerar på är alla hemreportage då visar man bara små gulliga ved förvarningar som man kan ha, antingen en liten hylla bredvid eller så tar man en liten kopparhink.
Ja hur mkt ved går det i en charmig liten kopparhink, och hur smuligt blir det inte av ved som har legat och torkat några år.

Jag kräks på alla dessa reportage där är bara eldningen lite gulligt och för mysfaktorn. men nu är det kallt och då måste man elda mkt.

Men jag är evigt tacksam för denna kakelugn med fläktar som vi har den håller oss varma så vi slipper frysa och sen blir man varm av allt damsugande som måste göras varje dag runt kakelugnen det har jag aldrig läst i något reportage om heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar