söndag 3 januari 2010

Barn klänning

I dag tänkte jag att jag skulle sy en barn variant av min vuxen klänning för jag gillade tyg kombinationen så mkt. Ozzy är som vanligt hjälpsam.
Klänningen är stl 4 år.
Jag har lite svårt att fatta att det ska ta ca 5 timmar att göra en klänning men det tar ju tid att rita och klippa till och sy i och för sig.

Jag vill sluta med en liten gåta, vad för står det två stolar precis bredvid varandra med en katt i varje?

Svar: jo matte satt i korg stolen och reste sig för att hämta ett glas vatten, när hon kommer till baka ligger en katt i stolen, och snäll som man är mot sin katt går då matte och hämtar en ny stol, tar sedan och hämtar vatten glaset som står på köks bordet, då när hon vänder ryggen till ligger nästa katt på stol nr 2
Nej utropar den för tvivlade modern och helt sonika sätter sig på golvet bredvid dom två katterna och dricker sitt glas vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar