söndag 24 januari 2010

Stolsdyna

För ca 10 år sedan fick jag Hemslöjds tidningar som mamma hade, dom var ganska gamla för hon har köpt dom sen jag var barn.
I en tidning fastnade jag för en gammal stolsdyna som var nyproducerad efter gammal förlaga.

Jag stickade då för tio år sedan tre stycken  men jag gjorde bara klart  två,  mamma tyckte också att dom var så läckra så hon fick dom, sedan har den tredje bara legat i stick korgen utan att bli hopsydd tills i dag.
Jag är så glad att jag gjorde färdigt den jag tycker dom är lika läckra fortfarande.

Man stickar drygt en decimeter brett och ca tre meter långt, sedan syr man i hop det som en korv och stoppar den
och slutligen så rullar man ihop den och syr i hop den, jag har satt ett tyg på baksidan av denna.

1 kommentar:

  1. Men vilken rolig dyna! är ju en kanelbulle ju!
    Och väskan blev superfin, den måtte hon blivit glad för!
    Kram på dig!7tess

    SvaraRadera