söndag 10 januari 2010

Min kärlek

Min kärlek till gamla saker har nog alltid funnits, jag minns när jag var liten att jag tyckte så mkt om våra gamla möbler som vi hade hemma.
Mitten på 70 talet hade mamma fått nog då åkte möblerna ut, jag tror dom sålde dom billigt till min kompis pappa som förstod sej på gamla fina saker, och jag var sur. som tur var stod några saker kvar som ett fint skåp och en kökssoffa och ett pottskåp alla dom sakerna lyckades jag tigga åt mej när jag blev stor så dom finns kvar i min familjs hem i dag.
När jag blev stor började jag gå på auktioner, jag har bland annat köpt en fin symaskin för 20 år sedan drygt den har jag velat ta upp från våran källare sedan vi fick klart arbetsrummet i aug. så nu i kväll gick jag ner och hämtade upp den, den har blivit lite rostig av att stå i våran fuktiga tvättstuga i alla år.

Tänk så stolt den var som köpte denna en gång i tiden och vilken uppsving det blev att slippa sy för hand.
Jag kan tänka mej så fin den var som ny, på sista bilden kan man se att det är lite rött i blommorna.
Undrar hur mkt den kostade ny och hur gammal den är för den är ju rak upptill och inte rund som dom nyare maskinerna, det står Singer på den men även Huskvarna på ovan sidan, jag har köpt den för 10 kr på mitten av 80 talet.
Bordet har jag kvar men underredet har jag blästrat  när jag köpte den för jag vill göra ett bord av det men har aldrig köpt någon marmor skiva till den men ska nog göra det snart = ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar