måndag 25 januari 2010

Inga spilda tårar

Jag tycker dom här muggarna är vackra, jag budade hem två på tradera här om veckan och  i dag hämtade jag ut paketet, men det var bara en mugg hel. Då blir auktionen dyr.
Det var det första som har gått sönder.
Det var bra för nu känner jag att man ska nog inte köpa så mkt i glas och porslins väg, det är svårt att skicka det så det är helt när det kommer fram. ( Jag har varit lite köp glad denna månad.)

Jag var så duktig jag blev inte det minsta sur eller arg över den trasiga muggen utan jag tänkte bara att denna ska jag spara, man kan nog använda bitarna till något i fram tiden .
Jag har någon stans nån gång sätt ett konst verk med betong botten och ner stuckna muggar och dylikt i betongen, det var läcker så nu för tiden spar jag snyggt porslin som går sönder. Jag skulle också kunna slipa till små bitar och göra häng smycken, det är ganska snyggt, alla gör ju i retro porslin så jag kan göra i nyare.

2 kommentarer:

  1. den som spar han har ... :)

    SvaraRadera
  2. Nooo, va trist men de är verkligen underbara de där finska muggarna, vet att de säljer 2:a hsnds sortering i örsundsbro på deras marimekko outlet, var där i sommras! De blå är ju också fantastiska!
    Hängen av dessa blir nog otroligt fint!
    Hemma idag med sjuk siri!
    Kram kram/tess

    SvaraRadera