lördag 8 januari 2011

Arg som en tiger

I dag springer hormonerna åt felhåll jag tål ingen ting och har rytit åt sonen när han gnällde över att jag ställt undan en del mattallrikar, vi har inte så många framme sen jag städade i köksskåpen här om dagen.

Jag såg hur mannen stod och små flinade lite åt mej för nu börjar han bli van över detta återkommande humör och jag tror faktisk att han tycker det är lite underhållande och höra när jag fullständigt läser lusen av sonen.

Det är ganska jobbigt att bli så fullständigt rasande över saker och ting, jag brukar annars när hormonerna är mer på normalnivå inte bry mig så mkt över deras gnäll. Jag har även fallit ut i gråt pga att min dotter blev orättvist behandlad av en person när hon var liten, ja det är inte lätt men det känns rätt skönt att få skriva av sig. Det är så här det är i klimakteriet.

Tack för det räcker det inte med att man kommer i puberteten måste man komma i klimakteriet också, det är samma humör i båda fallen.

Slut på gnället nu känns det lite bättre.

4 kommentarer:

  1. hm känner igen detta,,jag äter tabletter från hälsokosten med Jamsrot i ,,för att balansera mitt humör lite, jag tycker det dämpar mej lite,,men vet inte om det är tanken och tron eller det hjälper.

    ha en go söndag kram Monica

    SvaraRadera
  2. Glöm inte de goa hormontopparna som infunnit sig varje månad därimellan också. =)
    Men jag lider med dig. Och visst känner man sig hemsk, fast man tycker att familjen borde lära sig nån gång och hålla sig undan. Själv blir jag allmänt lipig och borde helst stanna under täcket sådana dagar.
    /Anna

    PS. Jag har ofrivilligt noterat att snöskottning tar udden av ilskan. =)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt, men bra att du kan skriva av dig.

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där jag med. Klimakterie och puberteten ( som min ena dottern är i ) går inte ihop. :-(( Ja, det är ju inte varje dag som tur är . Kramar

    SvaraRadera