tisdag 6 april 2010

till baka till ordning

Då var påsken slut och man har jobbat igen.
Det som är bra är att nu  kan man hitta billiga påskliljor på affären. jag köpte för 10 kr krukan så det blev fyra hem. Jag har grävt ner ett antal överblommade påskliljor varje år i minst 15 års tid så jag borde ju ha otroligt med påskliljor i rabatterna men det är ju så att dom blommar var annat år så där för ser man inte att det är så många.

Brevbäraren kom med en tidning i dag, oj vad jag tycker om att få en ny tidning det är liksom som bäst innan man har öppnat den då är man full av för väntan av vad man ska få läsa om i tidningen.
Men i bland är tidningen snabbläst och man tyckte att den var så där då blir jag besviken.

Nu ska jag tända en brasa och krypa upp i fåtöljen men först måste jag se om det finns lite påsk godis kvar, jag är ensam hemma en stund så nu är det bäst att passa på att mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar