fredag 16 april 2010

Ledig fredag

Gick upp halv nio, men trött en då lite förkyld , 
skulle skjutsa ungdomarna till stan.
Och då fick jag fredags handlingen gjord också så det var bra.

Väl hemma har jag pysslat lite i rabatterna i dag och suttit och njutit i växt hus värmen.




Dom lila Irisarna tycker jag är snyggast nu för tiden.

Denna lilla gula dvärg berberis fick jag som en liten pinne(kvist) förra  försommaren av min kompis jag satte den i kruka och den  fick rötter sen har jag toppat den så nu går den in på sin andra sommar, jag ska klippa den som ett klot. snacka om idioti varför inte köpa en stor planta men det är lite kul med sådana projekt tycker jag.




Salladen som jag sådde i växthuset för ett par veckor sedan inte går det fort inte.

Min tysta kompis, henne kan du säga vad du vill till hon skvallrar inte.

Buxboms sticklingar som jag tog i juni förra året, vissa har fått rötter inte alla. smart att sätta dom i luktärts boxen så kan man öppna och titta om dom fått rötter och sedan återförslut dom igen. (har stått i växthuset nere i jord bädden hela vintern)

Jag har sätt sådana gamla zinkbadkar i inrednings reportage och dom är så fina och läckra,  när jag fick detta blev jag så glad men inte får jag till det med nån läcker plats och jag vet inte riktigt vad jag ska ha det till heller.

Visst är hon väll vacker, ljusrosa med prickar.

1 kommentar:

  1. Visst är det kul med egna plantor, sticklingar och sådder. Snyggt badkar också! Jag har inte heller kommit på hur jag skall använda mitt ;)
    Om Gul Richard, det är ett mycket gott äpple (om vi nu har rätt sort, det är inte planterat av oss).

    SvaraRadera