söndag 11 april 2010

Hem kommen

Nu känns det lite bättre för dottern är hemkommen i gen från fjälls, med färg på näsan och glad i sinnet det var en väl behövlig paus för henne.

I dag ska vi fira två i familjen som blivit äldre, så jag bad den duktiga i familjen på att slå in paket om hon kunde offra sig och JAPP det kunde hon.

Den lilla håriga saken på bordet gjorde vad han kunde för att sabotera det fina paketet.

Jag kan nu meddela att det var 0.9 minus i växt huset i natt, oj vad skoj det var med den nya termometern och så skönt att slippa gå ner i trädgården om man undrar hur varmt det är nu går jag bara fram till mitt köks fönster och konstaterar om det är något som bör åtgärdas.
 
Jag har en tokig fasan tupp här hemma som springer varv på varv runt växthuset, i går stod jag och räknade och när han kommit upp i 20 varv så hade jag ledsnat  för länge sedan  så då fick han springa utan publik efter en halv timmes lubbande så kom syrran med hund upp till mej och då blev han rädd och stack, snacka om tvångsbeteende det som var synd var att jag hade en kruka utan för med påskliljor som han hade sprungit i så där låg en del knoppar och blommor på marken.

1 kommentar:

  1. JAg brukar också få hjälp av min äldsta att fixa paket ibland. Man får passa på...=)

    SvaraRadera