måndag 5 april 2010

Rothals röta

I dag är det grått och kallt ca 5 plus och det snöade smått på förmiddan.
Jag och syrran gick på promenad det blev nog runt 5 km. så jag känner mej nöjd.

När jag var förbi växthuset och titta så låg det på 13 grader där inne. det är ju bra.
Jag har fått rothals röta på tre av mina gurk bebisar för jag är så slarvig när jag vattnar, så nu har jag slutat vattna alla mina bebisar ovan ifrån så det blev lite pyssel att ställa alla på lite djupare brickor.
Nu har alla tomater vattnats och bundits upp mot en liten pinne.
Jag känner mej så till freds när jag pysslar med växterna.

Tomaterna börjar bli rätt stora nu och om kanske två veckor så kan dom flytta ner i växthuset hoppas jag.

När växt sesången  börjar så av tar mitt pysslande då räcker det för mej att hålla på i trädgården med allt som ska göras där, det märks redan nu att jag har inte varit sugen på att pyssla dom senaste veckorna. så nu kommer nog min blogg handla mest om mitt liv i trädgården och så kommer pysslandet ta över i höst igen.

1 kommentar:

  1. Halloj! Vad roligt att du har bestämt dig för att skaffa höns igen, grattis! Det är faktiskt härligt med höns förutom när man ska mocka eller vid en rovdjursattack.

    Jag gläder mig över att detta halvår kommer handla om trädgård hos dig, alltid roligt med andras trädgårdar. Vad stora dina tomater är! Mina är väl dryga en dm....

    ha det gott!

    SvaraRadera