tisdag 27 april 2010

Glömska

Tänk vad fort man glömmer vad som finns i rabatterna, när jag gick och titta i dag så var det några nya skott som titta upp,
Ja just det  jag var ju och grävde upp kollilja förra året både vita och mörkröda. och detta är dom vita, dom var så söta dom hade små rosa prickar också (tyvärr inte hel vita)


En söt Nunneört den första som blommar hos mej, annars har jag en knallblå som blommar senare i sommar och som luktar lite illa.


Är det inte en härlig färg på denna blå sippa, den är lite knalligare i verkligheten.


Här innanför nätet står min Svavelpion, mlokosewitschii jag bara älskar dess namn det är en riktig tung vrickare, jag litar inte på mina rådjur så den har fått en liten nätmössa som skydd. det är min andra sommar med den och jag har inte sätt den blomma ännu men det var en stor planta som jag köpte inte bara en pinne så jag hoppas den ska blomma i år håll tummarna. 

1 kommentar:

  1. Hej Lena, håller tummarna för pionen där!

    Vilka schyssta kakfat du gör nu:-)
    See you!

    SvaraRadera