tisdag 1 december 2009

Jul jul strålande jul................

Det går framåt med nedräkningen, nu har jag klarat av första dagen av sex, det var julpyssel för hela slanten.

Jag älskar att se när barn får använda sin egen fantasi och kreativitet, jag tog fram massa olika material allt från dom vanliga toarullarna till paljetter och filt mm och sedan sa jag att nu fick dom pyssla några undrade vad dom skulle göra vissa kom och lät lite sura över att något fattades som dom ville ha , det tar vi fram sa jag och snart var alla i full gång att skapa tomtar små julgransmattor mjuka prins korvar mm.

Jag själv är sugen på att sätta mej ner och skapa lite det har inte hunnits med på ett par dagar, men just nu vet jag inte riktigt vad jag vill göra men jag är lite inne på att sy något det var ett tag sedan.Jag tog och böjde till ett ord av stål tråd alldeles nyss det var kul men min tråd är lite för hård.

Men nu ska jag snart åka och arbeta det är nästa grupp som ska julpyssla, våra minsta med föräldrar på öppnaförskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar