fredag 6 januari 2012

Röddag

I dag är det röddag/sköndag i almanackan och jag har haft en skön dag, och fått vackra tulpaner.

Mamma och jag var på promenad vi gick upp på stan och tog en fika, det var mkt folk på stan och på Storken där vi fika var det nästan knökfullt, men mysigt.
Min son köpte en väst för något år sedan men  mej veterligt så har han aldrig använt den men oj vad snyggt det är.Jag gillar att använda västar och håller på att sy en till mej nu men tyvärr så är jag usel på att sy med foder det lyckas alltid dra sig lite nån stans men det kanske blir okej till slut.
I morgon ska jag sy klart den,  ska bara fålla runt ärmhålen och så ska jag sy knapphål och knappar.

Och nu är det bara en vecka kvar tills min lilla dotter kommer hem efter 10 veckors semester = ).

1 kommentar:

  1. Det är fint med väst. Snyggt med fickorna.
    Fika på stan är aldrig fel.
    /Anna

    SvaraRadera