onsdag 25 januari 2012

Kläder

I dag har jag en skön ledig dag.
Jag går igenom garderoben och provar kläder, ska vissa rensas bort, ska vissa börjas användas ja det är frågor man kan ställa sig när man har alldeles för lite förvaringsutrymme.

Detta ufo syddes för ett antal år sedan men används aldrig, men jag kanske faktiskt skulle kunna ha den!
Den är sydd i sidentyg, men jag undrar lite över volangen runt urringningen kan bli lite mkt kanske eller väldigt kvinnligt.

Denna klänning är helt underbar, måste börja använda den i sommar men det fattas ett par bruna skor i 60- tals modell innan jag kan ha den. det är brunt foder under spetsen och jag har aldrig brunt så det finns inga bruna skor i garderoben, så det blir till att hålla ögonen öppna.(borde inte lägga upp denna bild, jag har blivit lite hoptryckt så jag ser liten rolig ut)
 
Detta var mönstret som jag sydde överdelen i, måste säga att jag bara älskar den,  det var ett enkelt och bra mönster kommer bli fler av detta kanske en i jeanstyg framöver vem vet.
Det blev hyskor i den som stängning, får vara det så länge men funderar lite,  tyckte det skulle vara snyggt med helt slät utan knappar i fram men har inte bestämt mej ännu.

1 kommentar:

  1. Vad mycket du hunnit sen jag var inne här senast. Det brukar vara intressant att rensa i garderoben. Oftast finns det saker man glömt att man hade. Hoppas du hittar lite användbart.

    SvaraRadera