måndag 23 januari 2012

Bättre sent än aldrig!

Jag har 4m råsiden som jag köpte för drygt 20 år sedan, jag började med att nåla fast mönster delarna för ca 15 år sedan men sen har inget hänt.

Igår kväll så tog jag fram ufot och sen var jag i gång satt och sydde till kl 1 i natt men då var den helt klar med foder och allt.




Den ser lite bucklig ut i bak på sidan om dragkedjan men det är fodret som drog sig lite ska fixa det, och så är min provdocka lite smalare än jag så på mej sitter den helt tajt.

Jag gillar verkligen färgen ( lite blå/lila ) och framför allt så är den inte svart.

Nu är frågan vad jag ska sy av resten, jag lurar på en jacka och nån topp.
Gillar att sy i tyger som har mycket struktur.

1 kommentar:

  1. Kjolen ser verkligen fin ut! Siden är ju ljuvligt. Ska bli spännande att se vad du syr mer av tyget.

    SvaraRadera