måndag 30 januari 2012

När det inte blir som man tänkt.

 Jag var förbi Olssonstyger och hittade ett tyg i lin/viscos, jag ska sy en klänning, i 60 tals modell.

Jag hade bara ett krav på tyget inte svart, till min glädje hitta jag ett mörkblått som nästan är svart med en svag rand i, det var en felvävning i ena sidan som egentligen inte syntes så tyget såldes för 29 kr metern TOPPEN.

Lördagskvällen gick åt till att rita upp överdelen, men mönstret visade sig vara fel skala utskriven från netet men jag tog då det senaste mönstret som ändå är snarlika och ritade av den överdelen och började sy.

Halv tolv upptäckte jag att jösses vad stor den är provade att sy in den mitt fram och gav sen upp den var ändå för stor överallt. Så det blev att bita i det sura äpplet och geupp.
Nu har jag klippt till en ny överdel med mörkblått foder denna gång, betydligt snyggare, till och med felfärg på fodret blev det på den första, det var bara inse att det var inte min sy dag i lördags.
 

1 kommentar:

  1. Skam den som ger sig. =)
    Vad duktig du är. Du måste fått till en hel garderob snart.
    /Anna

    SvaraRadera