måndag 23 november 2009

Julen närmar sig med storm steg

Jag har alltid velat ha en Bullerby jul, men när man inte kan få en sådan så vad gör man då.
Jag har nu på allvar börjat tänka hur jag skulle vilja fira min jul nu när man inte kan få det man vill ha.
och varför kan man inte få en Bullerby jul jo därför den finns bara i sagorna och jag har inte en sådan familj och släkt så där föll det, Julen är nog tyvärr jätte över reklamerad.
Jag tror att jag kanske inte vill fira jul alls. för jag blir alltid lite ledsen och så kan jag inte känna någon jul stämning, men jag vill ju.................................................
När jag tänker på det här med all köp hysteri så då vill jag inte, men samtidigt tycker jag om att gebort saker.
Många människor har svårt med julen och kännslorna runt den.
Jag önskade att jag bara kunde mysa och älska julen, jag skulle vilja ha människor runt mej som vill stöpa ljus och träffas och baka och mysa, men det ska vara människor som man trivs med och som betyder mkt fören det är då det blir så där mysigt.
Oj vad virrigt det här blev men det är kaos i mitt huvud just nu. mkt tankar och känslor är det alt med våran största högtid på året.
Nej det är nog för att klockan är så mkt som det kommer så mkt tankar , nu ska jag gå och sova godnatt.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag var som dig - barn som skulle sitta uppradade iförda nysydda klänningar o nystruken skjorta, allt städat och fejat, gick o lade mig kl tre, halvfyra på julaftonsmorgon för att det skulle se ut som jag hade i min sinnebild - men det var inga jätteglada barn. Nu får alla i familjen skriva ner tio femton "saker" t ex mat, pyssel. Den listan sätts samman och så blir det en jul vi alla förhoppningsvis är nöjda med. Det viktigaste är att alla i familjen vet varför vi firar jul och att all samvaro och gemenskap inte behöver ske på julafton. Ge bort saker behöver inte betyda att det kostar så mycket. Ett av barnen gav bort "tid" barnvakt,sällskap, hjälp med bakning mottagaren fick bestämma vad de timmarna skulle användas till. Kram och var rädd om dig. PS. Vi stöpte ljus för en månad sedan - vi njuter av en stund gemenskap med julmusik när vi känner att vi har tid.

    SvaraRadera