tisdag 10 juli 2012

Turist i sin egen stad!

Nu när jag är ledig igen så passade jag på att leka turist på hemma plan, men det blev inte så mkt av dom riktiga turist ställena utan vi strosa mest bara runt i city, ganska många affärer också.

 Om man vill kan man ta en tur med blåtåget men så långt gick vi inte i turistandet, kanske en annan gång.

Men en tur till Godsmagasinet blev det, jag älskar det stället, jag skulle kunna göra av med hur mkt pengar som helst där, det finns så mkt fint och läckert att köpa allt från fina kläder, keramik, smycken till roliga prylar och ett mysigt café 
 Dom här fina cement plattorna skulle jag vilja ha det är groddblad i mönstret, så läckra.

Skinnväskor i glada färger och stora så en kvinna får i allt som vi bara måste ha med oss.

Dottern hittade ett kort spel med annorlunda  frågor, väger blåvalens tunga mer än en bil sant eller falsk?
Jag lärde mej att tungan kunde väga 1.3 ton , tänk er att få en slick av den.




Och inte skulle det vara så dumt att ha en turkos spillbunke i keramik när man ska vispa ihop pannkakssmeten, fina saker som man blir glad av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar