måndag 9 juli 2012

Regn och åter regn!

Vad ska man säga om denna sommar, förra sommaren var bra i Uppland då hade södra Sverige sådant här väder så vi får hoppas att ni stackare slipper det i år.
Just nu regnar det ganska bra och tempen sjunker till 18 grader från 20.Men frågan är om vi ska klaga eller inte i väst Afrika är det så svår torka att människorna och djur dör, hos oss frodas växtligheten ganska bra mellan alla regnskurar men i ett så kallt och mörkt land som vi lever i resten av året så behöver vi denna period med långa sommar nätter och ljumma dagar.

Alla stackare som har tagit sina familjer med sig och dragit ut på semester nu sittandes i en husvagn eller stuga nån stans i obygden, jag mins sommaren när jag var ca 13 år vi hade lyckats övertala min pappa att hyra en husvagn och åka neråt västkusten en Polar 470 tror jag den hette annars ville han alltid uppåt svenska fjäll,
Det var sånt här väder och vi var osams och allt var bara elände kommer jag ihåg.

Tacka vet jag sommaren efter då jag som 14 åring fick åka på min första utlandssemester till Italien, med sol och bad.
Lite chock blev det allt för den lite blyga blonda tösen som helt plötsligt befann sig i dom galna männens värld med uppvaktning var man än befann sig, stackars pappa, men jag hade ständigt min tvilling bror vid min sida så det var lugnt när vi sittandes i baren intog brorsans Cappuccino.

Nu måste jag erkänna att jag är otroligt glad för att vi har bokat in en vecka med sol och bad i Spanien i aug, först var jag lite orolig för att det skulle bli alldeles för varm men nu så kan jag inte känna någon sådan oro längre nu vill jag bara bort till sol och bad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar