onsdag 11 juli 2012

Grått !

I dag så är det svensk sommar, 17 grader, små blåst och regnet hänger i luften.

Jag längtar efter sommar med värme, sol, cykeltur, picknick och långa promenader i ljumma kvällen.

Så vad gör man då när det inte är så JO man sätter på sig lite varma kläder och slänger sig på cykeln en då!

Det gjorde jag och min cykeltur ledde mej till ett koloniområde som heter Tunakolonin.

Ingen aktivitet i regn tungt väder, tyst och stilla.
Vad för inte lite rosa detaljer.
Stiligt och välskött.

Skulle jag ha en glad grind, ja vad för inte.


Vackra välmående rosor.
 

Kände när jag var i detta område att här skulle jag vilja ha en stuga, hittade ett som såg ut att behöva en ny ägare en som är full av energi och som bara längtar efter att sätta spaden i jorden.

Om det är någon som vill ge bort 350-500 000 så tar jag tacksamt i mot för i detta område så går dom på det, vojne vojne det är ingen billig sak längre att köpa en kolonilott på nåt sätt verkar vi ha kommit långt ifrån syftet som var från början med att ha en kolonilott, att man skulle odla sin egen mat så man kunde dryga ut matkassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar