torsdag 12 juli 2012


Fyll picknickkorgen och ge dig ut

MAT & DRYCK: Har det inte blivit av tidigare i sommar så är det hög tid nu. Fram med picknickkorgen, fyll på med goda smårätter och lite plock och stick till stranden eller bara ut i naturen.

Underbart när den egna lokaltidning skriver detta i sin nättidning när regnet öser ner och det åskar,
dom kanske skulle kolla väderleksrapporten innan.

 


Jag har fått sätta på ett litet regn skydd på min lilla balkonglåda som sitter på utsidan av balkongen, annars lär taklökarna börja ruttna dom som vill ha varmt och torrt.

Jag gillar taklök, har fyra olika sorter och det blir så snyggt när dom har fyllt en hel kruka. Nu är jag uppe i femkrukor och två med sådana som bara står och väntar på att bli en kruka tillsammans så småningom.
Jag tycker det är så läckert när krukan är helt fylld av taklök, denna har nåt år på nacken tror jag planterade den 2010.

Förövrigt så är jag väldans glad att jag hann iväg till gymmet innan regnet kom för man blir lite avslagen och slö när det är tråkväder, nu så ska jag roa mig med att tvätta lite och läsa en godbok, det är lite mysigt och ligga och läsa med balkongdörren öppen eller sitta inlindad i en filt på balkongen för den delen också med en kopp the, man måste ju göra det bästa av eländet.

1 kommentar: