söndag 26 februari 2012

Siden sammet lump

När jag grävde i tygförrådet så hittade jag mitt gamla siden tyg som jag haft i drygt 25 år, det liksom ropade på mej nu är det min tur att få bli något. Jag hittade även ett spetstyg.
Först fick jag för mej att sy en kjol, men detta är ingen modell för mej, vad för syr man då en sådan ?
Jag har en gammal fin underkjol som jag tänkte att den skulle sitta utan på.


Jag sydde sen ett linne, det kan väl inte bara vara dom som ska gifta sig som får ha siden och spets i vitt tyg, jag älskar det så jag bryter alla regler i sådana fall.
Ryggen blev bäst.
Jag ber om ursäkt att överdelen är ostruken, men jag har frisselin kladd på strykjärnet.

 
Detta blir för mkt även för mej.
 Gillar detta bättre, överdelen till ett par Jeans.

1 kommentar:

  1. Jamen, så snyggt.
    Visst är det så att tygerna ligger å ropar ibland.
    Ifrån min koffert som är proppad hörs riktigt mycket oväsen;)
    kram ulla

    SvaraRadera