torsdag 23 februari 2012

Bolero träsket

Gårdagen det blev ingen klänning eller kjol det blev en bolero till, det slog mej hel plötsligt att jag hade sammet som jag kunde sy en bolero av,  tyget kommer från mammas tyggömmor och är av fin kvalitet spetsen är gammal som jag ärvt efter mormor tack för att man var så klok att man alltid tog tillvara spets från gamla kläder förr i tiden. Även denna är fodrar i kropp men ej ärmarna.





Tyvärr så fattades det lite spets för att räcka enda runt men jag löste det på detta sättet, som jag tycker blev helt okej. 

Dessa boleros som jag nu har sytt har varit riktigt roligt att sy och skapa, jag är riktigt svag för det ljuva och kvinnliga så jag har tagit ut svängarna ordentligt när jag sytt dom, inte fegat ur tycker jag själv i alla fall.

1 kommentar: