torsdag 9 februari 2012

Det började med en sväng!

Jag åkte en sväng för att kolla efter Burdas februari nr, och sprang på ett tyg i tunn bomull. Jag kände genast sommarklänning och nån ny och annorlunda modell.

Ytterligare en sväng men denna gång i tvättmaskinen och lite färg.

Sen har jag nu i två dagar försökt rita en annan modell av över del, v-ringad, omlott mm men det blev inget jag blev nöjd med så då blev det gamla vanliga igen och det var det jag ville komma bort ifrån men om man har en modell som man gillar och som funkar vad för göra det svårare än så.




Jag ska ha en svart mellan del, sen kommer vi till kjolen och det blir lite svårare för jag har inte bestämt mej än men det lutar åt en utställd. Men då kommer den se ut som den senaste mörkblå klänningen jag sydde  och jag ville ju sy en annorlunda modell denna gång men jag halkar bara till baka på den, men jag gillar den skarpt så vad för krångla till det egentligen.


Förövrigt så är den blå överdelen jag sydde här om dagen nästan färdig det fattas bara dragkedja i ryggen. Men jag fick en mysig förkylning i söndagskväll och så har jag arbetat varje dag denna vecka så nån tid att springa upp på stan och köpa en dragkedja har inte funnits eller ork för den delen.



1 kommentar:

  1. Ojojoj! Här spottas det ut nya fina plagg på löpande band. Jag tycker det är en fantastisk fin modell, och i olika tyg blir det ju helt olika klänningar. Häftigt att du färgade tyget rosa.
    /Anna

    SvaraRadera