onsdag 29 februari 2012

Bra dag!

I dag har vi haft varmt i Uppsala ca + 9 grader tror jag det var på eftermiddagen, super skönt.
Jag åt lunch med min son i dag sen gick jag en sväng på godsmagasinet som ligger bakom vår centralstation,
där såg jag blanda annat denna söta jacka, blev sugen på att försöka sy något liknande själv.




Kjolen var snygg och dom små barn koftorna var väl söta.
Snacka om läckert halsband, tyvärr så skulle det inte göra sig på mej tror jag men det är läckert i alla fall.

Sen gick jag för bi Ohlsonstyger och handlade lite band en liten bit mörkblå chiffong med vita prickar och ett mönster lyckades göra av med 250 spänn på ingen ting.

Jag har ledsnat på att rita mina mönster själv från hopplock av det man har, har länge tänkt skaffa mej ett mönster av denna modell, äntligen köpte jag ett, ska sy i svart linnetyg till att börja med för det har jag liggande hemma redan.

När jag hade kommit hem blev jag sugen att sätta saxen i det svarta chiffong tyget jag köpte förra veckan, men jag har tvekat vilken modell jag ska sy men nu så tog jag bara och valde en enkel modell, det är svårt att klippa till för det är så slankigt.
Bilden är tagen med blixt och då blev det ännu mer genomskinligt.
Jag provade att sätta klänningen till ett par slinkiga Jersey byxor och svart linne det blev snyggt, men det syns inte på denna bild.
 Jag har en omlottkjol som jag sydde för hundra år sedan, den har så mjukt och fint bomullstyg och mönstret är så vackert paisly tror jag (Liberty tänker jag på oxå) men den är för lång så nu tog jag fram saxen och la upp den när jag ändå höll på och pyssla och vilken skillnad nu kommer jag använda den helt klart.
 

1 kommentar:

  1. Snyggt klänningsmönster! Kjolen blev ju mycket bättre som kort. Jag tror kanske att det är ett Libertytyg. Supersnyggt.

    SvaraRadera