onsdag 13 oktober 2010

Ute dag

I dag har jag haft en härlig arbetsdag hemma i trädgården, jag började med att ta av alla tomater som var kvar i stora växthuset och sedan åkte baljorna ut.




 En liten stund var växthuset tomt och luftigt medan jag var över på blixtvisit hos min bloggkompis Fru Ädel och fikade.


Sena jordgubbar smakar mums.

När jag kom hem så fyllde jag växthuset med alla tomma krukor som min son hjälpte mej att tömma för vid det laget värkte mina handleder så mkt, sen gick vi lös på alla vattentunnor i trädgården dom fick också flytta in i växthuset närmare bestämt 6 st. nu har vi vattnat Magnolian och tagit upp all Purjo flyttat dom sista möblerna tagit undan vattenslangen mm så nu är våran trädgård klar för vintern oj så skönt.

Tänk vad mkt roligare det är när man är två som jobbar istället för att alltid vara ensam som jag är i trädgården.
  

När jag är ute och åker så kan jag inte låta bli att stanna och fotografera för jag tycker det är så vackert.


 Nu känner jag mej mör i armarna.

Och kära systeryster nu har jag börjat med Ipren salva på tennis armbågen så nu hoppas jag på bättring.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att få en heldag i trädgården. Förresten, hur går det med hönsen? Det var ett tag sen man såg dem på bloggen. De är ganska stora nu va?
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Oj ursäkta Nags att jag råkade ta bort eran kommentar istället för min.
    Jordgubbs plantorna har jag inget namn på men ni kan få bebisar av mej nästa sommar.

    SvaraRadera