måndag 25 oktober 2010

En vanlig måndag

I dag har det varit en vanlig dag, men lite ovanlig en då jag fick träffa min nya arbetskamrat som jag ska börja jobba med efter jul och det verkade vara en vanlig bra tjej så vilken tur jag har.

I går var jag lite sugen på att göra något så jag tog en pinne och började tälja jag har en ide att det ska bli pinnar till en korg/skål men jag får ganska ont i mina handleder och armbåge så det fick räcka efter ett tag.


Men när suget efter att skapa inte gick över så då provade jag att torr tova två hjärtan.





Jag fuskade lite och använde en liten pepparkaksform när jag skulle forma dom.
Jag ska sy fast en säkerhetsnål på baksidan så man kan använda dom som brosch.

Nu så lagar dottern mat, jag ska gå och sätta mej till dukat bord det känns riktigt skönt.

1 kommentar:

  1. Hallå! "Jag tog en pinne och började tälja"::: - menar du att du åstadkom det du visar på bilden ur en "pinne"? Hur bär du dig åt?

    Det där hjärtat till vänster skulle platsa i vår julgran! Gillar julgransprydnader av naturligt material: halm, papper, garn och varför inte tovad ull! Skippa grönt och satsa rött-rosa-mörklila/brunt så kanske du kan sälja dem i butiken!

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera