måndag 4 oktober 2010

Hår vård

Det finns en rörelse som heter No Poo, hur man tvättar hår utan schampo.

Jag har provat att tvätta mitt hår utan Schampo, det lät så bra att slippa ha alla olika saker som är i schampo i huvudet (rest produkter från bensin tillverkning, silikon mm) man kunde använda bikarbonat tex och mkt annat med för den delen. 

Men det funkade inte med vårat kalkhaltiga vatten, håret blev rent men känns super strävt och ser små fett ut hela tiden fast jag följde allas goda råd hur man skulle göra, så det känns lite tråkigt.

Men nu har jag i alla fall provat. man får vara rädd om sig på andra sätt och så får jag leta efter något milt schampo som inte inne håller allt som det helst inte bör göra.

(Och så går det inte att lägga in bilder igen på Blogger fy vad sur jag blir)

Och så kan jag tala om att jag sålde mina Dr Martens kängor som jag köpte på Röda korset i förra veckan på Tradera för 150 kr, jag köpte dom för 30 kr så det blev en hyfsad vinst i alla fall det var kul experiment att prova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar