måndag 5 mars 2012

Svårt!

I dag är min klänning klar, det är svårt att prova på sig själv, även om man har en provdocka så blir det inte hundra. Jag bör korta av klänningens liv med nån centimeter på längden som man ser på bilden så är den för lång för att sitta perfekt.

På bilden sitter jag mot soffan annars kan man tro att den är alldeles för lång i livet men så är inte fallet, men den sitter inte perfekt över magen heller den blir lite för lös i fram men det syns inte när man står upp.
Den är helt okej, men det blir att göra lite justeringar i mönstret för att få till det där lilla sista.

I lördags så var det 75 års firande för mamma och hennes man, dom bjöd familjen på en mkt trevlig middag på Villa Anna i Uppsala, tack för en super trevlig kväll.
Jubilarerna och mannens äldsta dotter.
 Min fina dotter med moster, kusin och mormor
Två kusiner min son till höger.







Jag valde en klänning som jag köpt på Noa noa i höstas.
När mamma gifte sig för för 15 år sedan så fick jag nya familjemedlemmar, vi ses inte så ofta men när vi ses så är det inte så dumt Kram till er alla.

3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli en fin klänning, det där. Jag längtar tills jag blir så duktig att jag kan se vilka ändringar som behöver göras så att det blir sådär perfekt!

    SvaraRadera
  2. Supersnygg klänning om du frågar mej.
    Visst är det roligt när någon frågar var man köpt den och man får säga att man sytt den själv;)
    kram ulla

    SvaraRadera
  3. Klänningen blev jättefin! Synd på längden och det är ju precis som du säger - även om man har provdocka blir det inte perfekt. Jag har exempelvis längre överkropp än min docka och det blir också konstigt.

    Klänningen blir säkert perfekt nästa gång för man ser att du inte är långt från målet!

    SvaraRadera