onsdag 28 mars 2012

Skapa nytt!

Jag tycker det är kul att ta gamla kläder och sy nytt, en mjuk och skön herrtröja i bomull/viskos  som får bli en kofta.


Först tänkte jag sprätta upp alla delar och klippa ut nya men tröjan var inte superstor för mej så då tänkte jag att jag klipper bara upp den och sätter i en dragkedja och gör en rak neder kant, betydligt enklare.
Kan inte bestämma om jag ska göra något mer på den eller bara låta den vara så här, jag gillar det enkla.

När jag ändå höll på att ändra så tog jag fram min jeansklänning som jag köpte för ett litet tag sedan men ännu inte användt, det är något med kragen den ser för tillknäppt ut runt halsen. Det blev till att ta saxen och vips så var kragen bort klippt och så satte jag dit ett satin kantband, oj tänkte jag var detta bra men visst jag kände direkt när jag fick på mej den att nu gillar jag den. (sicken tur)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar